onsdag 1 maj 2013

Årets längsta dag.

Igår var det Valborg idag är jag bakfull trots att jag inte drack en droppe alkohol igår. Huvudvärken och mattheten beror förmodligen på att jag jobba i 17 timmar igår. På förmiddagen plåtade jag fulla studenter som trängdes i Ekonomikumparken, sedan plåtade jag ännu fullare studenter som sprutade champagne på varandra för att sen plåta väldigt nyktra före detta studenter som tog på sig sina studentmössor. Hann sedan med en trafikolycka innan jag plåtade en majbrasa och ett reportage om nattvandrare. Just som jag klev in genom porten hemma kl 23 så ringe Aftonbladet och ville att jag skulle åka 3,5 mil ut på landet och leta efter en polisavspärrning med anledning av en våldtäkt där. Efter att ha kört och gått runt i en kolsvart skog i 2 timmar hittade jag tillslut avspärrningen och åkte hem medan jag lyssnade på vågskvalpet på P1.







1 kommentar:

Nettan Kock sa...

Fan, det där låter in i helvete jobbigt.