lördag 31 juli 2010

Upplands svar på tjuren Ferdinad

Tjuren har ersatts av en ko och korkeken av en rön med röda bär, men jag tyckte ändå att detta magnifika kreatur var värd en bild. Innan jag klev in i hagen kollade jag att samtliga djur i hagen hade juver. Jag fick dock snart erfara att jag inte sett efter tillräckligt noga. Helt plötsligt dök en tjur upp från ingenstans och som det heter, tjurrusade, rakt mot mig. Jag bestämde snabbt att jag fotat klart sprang för livet med den ludna besten hack i häl. Inspirerad av häcklöparna i friidrotts EM tog jag mig över taggtråden och ut i säkerhet.

2 kommentarer:

Pontus sa...

Det hade jag gärna sett :) Du har väl koll på statistiken Tor?
Ha det fint!

viktor t sa...

tja tor!
jag tycker det var ett fint foto på tjuren.
och en fin blogg.
mvh