fredag 16 december 2011

Slut på min PRAO

Om 30 minuter slutar jag min praktik på Dagens Industri. Under min tid här har oräkneliga medelålders män i kostym passerat genom min kameralins. Jag måste tyvärr erkänna att de inte gjort speciellt mycket intryck på mig. Vare sig som människor eller som fotoobjekt. Men tiden här har också bjudit på flera riktiga intressanta och fina möten som jag kommer bära med mig. Till dessa hör bland annat ett 6 timmar långt samtal med regissören Roy Andersson om konstens betydelse för ett välfungerande samhälle, en helkväll med dokumentärfilmaren Tom Alandh på Solvalla där han förklarade hur man gör för att hitta de intressantaste berättelserna och en frukost med skådespelerskan Nour el-Refai som berättade varför det är så jävla jobbigt att vara kvinna och inte hålla käften om vad man tycker.

Här är en bild på den sista medelålders mannen i kostym jag plåtat för Di. Håkan Juholt var mycket trevlig och gav mig ordentligt med tid att plåta. Han sa till och med att jag fick komma tillbaka om jag ville.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har hört att Juholt har sillisar