söndag 26 februari 2012

Gammalt skämt

När jag gick fotografisk bild i gymnasiet tvingade min lärare mig ibland att skriva om de bilder jag tog. Hittade denna redogörelse när jag satt och sorterade gamla grejer. Det blir extra rolig om man tänker att jag är helt oironisk. Jag citerar mig själv:


"Utanför den karga, vindpinade och pitoreska bohuslänska pärlan Hunnebostrand fann jag på en av mina milslånga promenader detta träd. Jag greps av trädets stävan att växa och leva. Det blev som ett uppvaknade, jag förstod plötsligt vad livet handlade om. Därför kommer jag föralltid att djup i mitt hjärta bära detta träd som något gudomligt, som livets träd."



2 kommentarer:

Simon P sa...

Men Tor, man vill ju bara ge dig en stor kram!

Margareta sa...

skönt att du förstod redan i gymnasiet vad livet handlade om, det är ju inte många som kan säga om sig själva menar jag!